heb het boek van Michel http://www.bikeskills.nl/ op internet bekeken, ziet er heel mooi uit.
maar, heb je er als Trialero ook wat aan? of is het écht op MTB gericht?
Meine
bikeskills
10 berichten
• Pagina 1 van 1
bikeskills
meine
Monty Alp 219
cabra219 wordpress com
-

meine - Berichten: 57
Re: bikeskills
Hee Meine,
Thanks
Ik zal heel eerlijk zijn: het boek is volledig gefocussed op MTB. Maar dan wel heel veelomvattend: de o zo belangrijke basics, algemene rijtechnieken en specifieke skills & tricks. Met hier en daar een knipoog naar trial.
Cheerio,
Michel
Thanks
Cheerio,
Michel
-

Michel - Beheerder
Michel schreef:Ik zal heel eerlijk zijn
mooi dat je zo eerlijk bent
ik weet niet of het dan iets voor me is, MTB doe ik eigenlijk niet meer. heb dat eind 90-er jaren wel heel veel gedaan op de Utrechtse Heuvelrug en in de Ardennen. zondags met een stel gekken in een busje naar Coo en dan maar rijden. daar kwam ik er overigens ook achter dat ik het technische rijden (trial dus) eiegnlijk veel leuker vond dan hersenloos een enorme lange helling op de boenderen.
nu nog de tijd nemen om écht trial te gaan rijden
meine
Monty Alp 219
cabra219 wordpress com
-

Bij mij is het juist andersom, ik heb de MTB weer helemaal herontdekt. Met de huidige fully's kun je wel zulke bizarre trails (nee geen trials deze keer) rijden, supertechnisch of juist superflowy. Gotta love it
Ben ook geen fan van het klimmen maar het is nou eenmaal de prijs die je betaalt voor de afdalingen... Maar misschien heb ik ook mazzel met mijn omgeving, waar er daadwerkelijk wat te klimmen en vooral af te dalen valt. Ardennen zijn om de hoek en af en toe naar de echte bergen om het spannend te houden. Maar trial blijft mooi
Ben ook geen fan van het klimmen maar het is nou eenmaal de prijs die je betaalt voor de afdalingen... Maar misschien heb ik ook mazzel met mijn omgeving, waar er daadwerkelijk wat te klimmen en vooral af te dalen valt. Ardennen zijn om de hoek en af en toe naar de echte bergen om het spannend te houden. Maar trial blijft mooi
-

Michel - Beheerder
Michel schreef:heb de MTB weer helemaal herontdekt
begint af en toe bij mij ook wel weer wat te kriebelen. offroad motor is leuk, maar levert in NL zo langzaamaan steeds meer gez*&k op, ook als je netjes rijdt. MTB kan hier in de Drunense Duinen op een uitgezet parcours. misschien toch eens mijn vintage bike van de muur halen. ik heb alle spullen nog, al laat de binnenkant van mijn shimano schoenen na een dikke 10 jaar een beetje los...
en zo krijg ik ook weer lol in dit forum! TNX voor je oproep.
trusten, Meine
meine
Monty Alp 219
cabra219 wordpress com
-

op zoek naar de psyche van biketrial kwam ik nog een vergelijkbaar boek tegen, maar dan helemaal op trial gericht: Your Complete Guide to Trials Riding http://wildgrip-publishing.com/, geschreven door Julien Happich webmaster van TrashZen.
heeft iemand dit boek al eens in handen gehad?
heeft iemand dit boek al eens in handen gehad?
meine
Monty Alp 219
cabra219 wordpress com
-

Zo te zien moet dit een erg goed boek zijn, 240 pagina's dik ook. Maar ik vraag me af of het uberhaupt al in de verkoop is omdat er staat To be published in March 2012...
- Freek
Freek schreef:vraag me af of het uberhaupt al in de verkoop is
ik zal dinsdag eens in het Bossche bij de boekhandel vragen.
[20 april 2012]
Bossche boekhandel geeft aan dat het een Franse ISBN is en ze het niet kunnen bestellen.
vanavond heb ik TrashZen gemaild en kreeg een mail van de webmaster & auteur himself terug. boek is nog niet uit maar wordt op Tribalzine.com en Trashzen.com aangekondigd. ben erg benieuwd!
Meine
meine
Monty Alp 219
cabra219 wordpress com
-

meine schreef:Your Complete Guide to Trials Riding http://wildgrip-publishing.com/
vorige week kreeg ik een mailtje van Julien dat het boek via tartybikes.co.uk beschikbaar was. meteen besteld en vandaag bij tante pos opgehaald.
gaaf boek met goede uitleg en picts voor een boel technieken. bijgaand even een kopie van de inhoud.
het boek kost 20 pond + 10 pond verzendkosten. op het vasteland heet dat zo'n 38 euro... dat is wel even slikken, maar ik wilde het toch graag hebben als analoge tech-backup.
BTW er staat ook een stuk in het boek over biketrial als 'mind game' dus misschien vind ik hier ook een oplossing voor mijn post over kop leeg...
grts, Meine
meine
Monty Alp 219
cabra219 wordpress com
-

meine schreef:Your Complete Guide to Trials Riding http://wildgrip-publishing.com/
gaaf boek met goede uitleg en picts voor een boel technieken.
op vakantie heb ik de inleiding van het boek gelezen en aan de hand van de eerste hoofdstukken techniek geoefend. eindelijk lukt het me (een beetje) om op het achterwiel te staan...
het boek geeft echt hele goede uitleg over de techniek, gaat in op onderdelen waar ik zelf nooit zo aan had gedacht. echta aanrader dus!
grts, Meine
meine
Monty Alp 219
cabra219 wordpress com
-

10 berichten
• Pagina 1 van 1